УПРАВЉАЊЕ ЗНАЊЕМ У ЗАШТИТИ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

Докторске академске студије - Студијски програм - ИНЖЕЊЕРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
ЦИЉ И САДРЖАЈ ПРЕДМЕТА

Циљ предмета: 
Упознавање студената са савременим теоријским концептима и методолошким приступима управљања знањем за заштиту животне средине.

Исход предмета:
Стицање предметно-специфичних компетенција за темељно познавање и разумевање концепта управљања знањем, оспособљеност за истраживачке процесе и креирање стратегија управљања знањем у заштити животне средине.

Садржај предмета: 
Знање (епистемологија, економија знања, друштво знања); Друштво ризика и знање у систему заштите животне средине и одрживог развоја; Управљање знањем – историјат, одређења, циљеви, перспективе, потреба и значај у систему заштите животне средине; Тацит и експлицитна знања у систему заштите животне средине; Приступи управљања знањем; Циклус управљања знањем; Процесни аспекти управљања знањем; Модели управљања знањем; Технологија и управљање знањем; Систем за управљање знањем; Имплементација стратегије и система управљања знањем; Управљање знањем, развој људских ресурса и иновативност у управљању заштитом животне средине; Заједнице праксе (CoPs) у заштити животне средине базиране на знању; Контрола и управљање знањем (појам, процес и врсте контроле, контрола знања у ланцу знања, контрола знања у пракси);. Организације базиране на знању-организације учења; Изазови и трендови управљања знањем у заштити животне средине; Истраживачке парадигме у проучавању управљања знањем.

ПРЕПОРУЧЕНА ЛИТЕРАТУРА

• Nikolić, V.(2017). Bezbednost i zaštita – pristup upravljanja znanjem, Fakultet zaštite na radu u Nišu, Niš. (monografija u pripremi) 
• Probst, G.J.B., Raub, S.P., Romhardt, K. (2000). Managing Knowledge: Building Blocks for Success. Wiley, London, UK. 
• Alavi, M., Leidner, D.E.(2001.).Review: knowledge management and knowledge management systems: conceptual foundations 
  and research issues. MIS Quarterly 25 (1), 107–136. 
• Kai,M.,Heisig,P.,Vorbeck,J.(2003). Knowledge Management: Best Practices in Europe, Springer. Boiral O. (2002). Tacit knowledge and 
  environmental management. Long Range Pl.35:291–317. 
• Huang P-S, Shih LH.(2009).Effective environmental management through environmental knowledge management. 
  Int.Journal of Environmental Science and Technology.6(1):35–50 
• Davenport, T., Prusak, L. (2000), Working knowledge: How organizations manage what they know, Harvard Business School Press; 
• Lesser, E., Prusak, L. Creating Value with Knowledge, Oxford University Press, New York 2004 
• Dalkir, K. Knowledge Management in Theory and Practice Mc Gill University, Elsever, 2005 
• Ichijo, K., Nonaka, I. Knowledge Creation and Management New Challengers for Managers, Oxford University Press, NewYork 2007 
• Николић, В., Соколовић, Д. (2007). Менаџмент знањa, екологија знања и развој људских ресурса у функцији 
  заштите животне средине, Андрагошке студије, Београд. 
• Николић, В., Соколовић, Д. (2006). Основни организациони и програмски елементи управљања знањем за заштиту животне средине, 
  Теме, 3, 457-477.

МЕТОДЕ ИЗВОЂЕЊА НАСТАВЕ

- Предавања, пројекти, 
- Семинарски истраживачки рад, 
- Студија случаја, 
- Дискусија, 
- Консултације.

ОЦЕНА ЗНАЊА
ПРЕДИСПИТНЕ ОБАВЕЗЕ ПОЕНА ЗАВРШНИ ИСПИТ ПОЕНА
Презентација пројекта 20 Усмени испит 40
Семинарски истраживачки рад 40 - -